bodymind Logga in
Logga in
Användarnamn/E-post
Lösenord
Registrera ny kund
Glömt lösenord
Varukorg: 0 st | 0 SEK
Din varukorg är tom.

Active by Holistic

Detox

Ekoprodukter

Funktionsprodukter

Mage-tarm

Mineraler

Omega-3

Specialprodukter

Sport och prestation

Superfood

Syrabasbalans

Vitaminer

Köpvillkor

Att handla på Vitamera ska vara tryggt, säkert och bekvämt! Vi vill att Vitamera ska vara ett tryggt, pålitligt och säkert inköpsställe för produkter rörande din hälsa. Vi är måna om att du som kund får en smidig, enkel och bekväm köpupplevelse.

Har du frågor, beröm, klagomål eller förslag är du alltid välkommen att kontakta vår kundtjänst.


Köpvillkor

Våra kunder är viktiga för oss och vi strävar alltid efter att leverera den bästa servicen. Våra köpvillkor grundar sig bland annat i distans- och hemförsäljningslagen och konsumentköplagen.

Mer information om vilka lagar och regler som gäller vid handel på internet kan du få bland annat på konsumentverkets hemsida.


Kostnader

Alla priser anges alltid inklusive moms. Alla försändelser skickas med Posten och vanligtvis tillkommer fraktkostnad om 59 kr.

Du kan välja leverans med Företagspaket levereras endast till företagsadresser!
Försändelsen körs då ut till företagsadressen någon gång före 16.00 på leveransdagen. För företagspaket är leveransavgiften 75 kr (inklusive moms).

Vid beställningar på mer än 700 kr bjuder vi på fraktkostnaden. (dock ej vid leverans med företagspaket).


Kreditkostnader

Om du väljer att betala mot faktura tillkommer en faktureringsavgift på 25 kr. Totalt pris inklusive eventuell faktureringsavgift visas från och med att val om önskat betalmedel gjorts, innan du bekräftar din order.

Det finns alltid möjlighet att välja betalmedel som är avgiftsfria.

Inga expeditionsavgifter eller andra avgifter för behandlingen av er order tillkommer.


Betalning

Betalning kan göras direkt via din internetbank, med kort eller mot faktura.


Säkra kortbetalningar

På vitamera.se kan du betala med kort anslutna till Visa och MasterCard. Alla korttransaktioner sker i samarbete med Svea Webpay och går via deras säkra betalväxel. Inga kortuppgifter behandlas eller lagras av Vitamera och ingen avgift tillkommer vid kortbetalning.


Faktura

Fakturabetalning erbjuds i samarbete med SveaWebPay. Om du väljer att betala mot faktura tillkommer en faktureringsavgift på 25 kr. Fakturan ligger ej med i försändelsen utan skickas separat från Svea Ekonomi och ska betalas inom 30 dagar från beställningstillfället.

Om betalning inte är fullgjord senast på fakturans förfallodag debiteras förseningsersättning (näringsidkare) samt kostnader för betalningspåminnelse och inkasso enligt lag. Dröjsmålsränta utgår med 2% per månad.

Vid beställning mot faktura utförs automatiskt en sedvanlig kreditprövning. Om kreditprövningen ej godkänns erbjuds du möjlighet att välja annat betalmedel.


Orderbekräftelse

När du bekräftar din order skickar vi direkt ett meddelande, till den mailadress du angivit, som bekräftelse på att vi tagit emot din order. Det är därför viktigt att du anger rätt mailadress vid registrering av dina kunduppgifter. Kontrollera orderbekräftelsen för att se att allt stämmer. Om något är oklart, eller om du inte får någon orderbekräftelse, kontakta vår kundtjänst.


Leverans

I samband med att vi behandlat din order, och den är redo för levererans, får du ett bekräftelsemail till den mailadress du registrerat hos oss. Du har då också möjlighet att spåra din försändelse. Försändelser skickas vanligtvis med Posten och levereras till ditt närmaste postombud 1 till 3 arbetsdagar efter beställning.

Det är viktigt att du anger mobiltelefonnummer i din kundprofil då avisering av leveransen kan göras via SMS.

I dagsläget levererar vi endast till adresser inom Sverige.


Ändring/avbeställning

Om du vill ändra eller avbeställa din order har du möjlighet att göra det kostnadsfritt innan din försändelse skickats från vårt lager och vi rekommenderar därför att du alltid kontrollerar din orderbekräftelse. När en försändelse skickats gäller reglerna för ångerrätt.


Ångerrätt

Vitamera tillämpar ångerrätt i enlighet med distanshandelslagen. Ångerrätten innebär att du som är konsument (privatperson) har rätt att ångra ditt köp och få pengarna tillbaka.

Ångerrätten gäller i 14 dagar och börjar gälla från den dagen du tog emot varan.

Om du ångrar dig kontaktar du vår kundtjänst och meddelar detta inom ångerfristen (14 dagar). Efter att du kontaktat kundtjänst skickar du tillbaka varan till oss. Det är först när ordern anlänt som vi betalar tillbaka det du betalat för varan.

Observera att ångerrätten inte gäller om du brutit förpackningen, märkt eller skadat varan. Var noga med att förpacka returförsändelser ordentligt, använd gärna ursprungligt emballage.

Vi kan vanligtvis inte stå för fraktkostnaden för returer utan du måste själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vid returer är du som kund ansvarig om varan skadas eller kommer bort under transporten.

Om det gäller defekt/skadad vara eller felaktig leverans gäller istället reglerna för reklamationer.


Åldersgräns

För att handla på vitamera.se måste du vara 18 år. Då personnummer inte är en obligatorisk uppgift vid köp har vi dock inget automatiskt system för att hindra att köp görs av minderåriga. Om detta inträffar gäller ändå ångerrätten. Kontakta i så fall vår kundtjänst så kan vi häva köpet och spärra den minderårigas konto.


Fel eller utebliven leverans

I händelse av att vi råkat skicka fel varor till dig, eller att varor kommer bort under transporten, ser vi naturligtvis till att du får en ny försändelse med rätt innehåll. I dessa fall står vi självklart för frakten för både den nya leveransen och din eventuella retur av felaktigt skickade varor.


Reklamation

Du har rätt att reklamera skadade eller defekta varor i enlighet med konsumentköplagen. Reklamationsrätten gäller vid skada som uppkommit innan beställda varor överlämnats till dig, t.ex. om varan skadats under transporten.

Din rätt till reklamation förutsätter att du, inom skälig tid, hämtar ut din försändelse, kontaktar vår kundtjänst och meddelar att du inte godtar varan och anger på vilket sätt du anser den felaktig.

Vid en godkänd reklamation åtar sig Vitamera att leverera en ny vara till dig.


Transportskada

Om ett paket är skadat vid  leverans kan det vara enklare för dig att inte lösa ut paketet utan direkt anmäla transportskadan  till oss på Vitamera.

Transportskadat gods ska anmälas samma dag du fått leveransen.


Produktansvar

Vi arbetar med tillverkare och leverantörer som är välkända och respekterade i branschen. Vi säljer endast produkter som vi anser vara de bästa i respektive kategori.

Vi kan dock inte ansvara för produkternas verkan, funktion eller ingående verksamma ingrediensers effekt för specifika hälsotillstånd. Produkterna bör inte användas som ersättning för läkarvård eller medicinering vid sjukdom utan bör användas som ett komplement för att uppnå en god näringsbalans och förebygga ohälsa.

Varubeskrivningarna i vår webbutik utgår från tillverkarens produktinformation. Ansvaret för eventuella felaktigheter hänvisar vi därmed till respektive tillverkare. Respektive tillverkare ansvarar för riktighet i innehållsförteckningar, produktinnehåll och doseringsanvisningar.


Tryckfel och förändringar

Fakta- och prisuppgifter lämnas med reservation för tryckfel. Vitamera förbehåller sig rätten till ändring av information, inklusive köpvillkor, priser, specifikationer och produkterbjudanden.

Laddar